Tankar och funderingar

Jag måste bara skriva av mig nu så läs om ni vill annars bara ignorera. Jag vill ta upp detta angående mat och vikt för jag känner det är ganska aktuellt.

När jag var yngre, eller ja hela mitt liv nästan så har jag varit överviktig. Och nu menar jag inte lite bebishull utan jag har fått gå hos dietister och läkare och sånt regelbundet under min barndom. Jag har mått väldigt dåligt över detta och har även blivit mobbad en hel del över min vikt. Därför tar det väldigt hårt på mig när en smal tjej sitter och säger hur tjock hon är. Tycker hon att hon är tjock, vad tycker hon då inte om mig? Folk som har en normal vikt borde inte klaga för jag vet själv hur sjukt jobbigt det är att vara så pass tjock att man har risk för att få diabetes. Ni har ingen aning om hur jobbigt det är att vara överviktig och fet, ingen jävla aning. Så tycker ni att ni är tjocka så håll de för er själva för ingen annan tycker det! Och man blir inte smalare av att klaga på hur tjock man är. Som tur är så har jag fått någerlunda rätsida på min vikt men jag skulle fortfarande vilja vara smalare men detta är något jag håller för mig själv för jag ser ingen idé att klaga på min vikt inför alla andra. Så vill bara påminna er om att tänka efter innan alla ni tjejer där ute yttrar er om detta för det finns folk som tar väldigt illa upp som jag. Med detta sagt så tar jag på mig joggingskorna och går ut och springer!

Kommentarer
Postat av: Emma N

Du är bäst Linnea! <3

2011-03-24 @ 20:29:52
URL: http://www.emmans.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0